fredag 25 september 2009

Hur kan man blir så sugen...

När vi började förra åren med bygga hönshus bestämde vi oss att köpa typ 5 hönor och en tupp av en sort.... mhh....ja så var det i början. Nu hänger jag här med mina funderingar hur man bygga om hönshuset för att kunna skaffa en ras till. Sen byggde jag redan om för att får plats med Löpankorna.Gud vad jag älskar de!
Nästa vår ska jag skaffa i alla fall några svart eller blåkoppar maran har jag för mig. När ja googla lite( som kan blir en farligt grej) agående olika hönsrase, blir man sugen efter så många. Men jag vill inte blanda ihop de heller. Så vi får ser!
Nu har jag såld de flesta kycklingar . Åtta småtisar ur kläckaren bor just nu här inne i värmen och ska snart får sin egen plats i hönshuset de med.
Det löser sig, det är jag nästan säkert på ;0)

Inga kommentarer: