fredag 9 oktober 2009

Hönsgalen....


Man bara undrar hur det gick till. När vi skaffade höns för nu ett år sen var jag fast vid att jag bara ville har högst 5 hönor och en tupp.... Och nu har det blivit 20 stk! Men bara för att jag sålde några i mellanåt ;0)

Och nu länktar jag efter äggleveransen som ska kommer under nästa vecka.

Då ska det blir isbar och blåkopparmaran. Gud vad jag är sugen på isbar. Tycker de är ursnygg!!

Den blågrå färgen är helt underbart!

Under våren ska det blir några svartkopparmaran och sen är det fullt här i Lillhaga.

Funderingar kring hur jag skulle kunna byggar om hönshuset till våren för att kunna dela de sen under avelssaisonen är i full fart.

Min man bara skaka med huvudet och tycker jag är helt smittat av hönstok.Ja, det är jag någ!

Man får inte glömmer att det var han som ville ha höns,jag bara hang med. Så kan det gå! Nu älskar jag bara att ha höns. Det är bara underbart! Om man bortser från Rävbesök och höken!

På bilden är det en av mina ungtuppar! Jag tror han kommer och blir supersygg. är min första med rödfärgen.Pappan är en grå/silverull kindatupp och mamma är en röd/gul kindahöns. Blir spännande hur han kommer och ser ut sen

Inga kommentarer: