torsdag 1 oktober 2009

Vad glad jag blev....adoption i hönshuset

Eftersom vi hade lite besök av höken och blev av med några kycklingar, bestämmde jag mig att kläcka fram några i kläckaren även så här sent. De små ullbollar kläcktes fram den 19.sep.7 av 8 blev det. Inte så dålig tyckte jag.
Eftersom det nu är så kyligt ute och jag inte än har el i hönshuset vissta jag inte riktig hur jag skulle kunna göra med småttisarna. De flyttade först in i pannrummet . Då är det varmt lättstädat och möjlighet för värmelampan. Och de hade trevlig sällskap av ankorna brevid.

Men nu bestämde sig en av mina duktigaste höns att hon skulle kunna tänker sig att ruva en gång till i år. Tänk vad överraskat hon var när hon fick sju små kycklinger redan efter två dagars ruvande. Lyxigt skulle jag säger. Det gick så bra. De kröp bara under sin nya mamma och hon tyckte det var helt ok från början och nu har jag en liten lycklig hönsfamilj igen som behöver mig inte längre. Ok, ok lite kanske behöver de mig fortfarande.*gg*

Inga kommentarer: